Traditional and Wild - Tradicionalno in naravno
Spodbujanje tradicionalne pridelave in uporabe zelišč za zmanjšanje socialnih in ekonomskih razlik v srednji Evropi.
Partnerji
V projektu sodeluje skupno devet partnerjev iz Madžarske, Slovenije, Češke in Poljske: Univerza Corvinus Budimpešta, Madžarska (vodilni partner); WWF – World Wide Fund for nature, Madžarska; Lokalna skupnost Kunadacs, Madžarska; Regionalni razvojni center South-Transdanubian, Madžarska; "PRO CARPATHIA", Zveza za razvoj in promocijo vojvodstva "Podkarpackie", Poljska; Razvojna agencija Kozjansko, Slovenija; Ustanova Fundacija BiT Planota, Slovenija; Univerza Mendel Brno, Češka; Regionalna kmetijska zbornica Južne Moravske, Češka.
Namen mednarodnega sodelovanja je razviti skupno strategijo za reševanje problema zaposlovanja ranljivih ciljnih skupin na podeželju.
Aktivnosti
- Razvoj orodij in strategij za spodbujanje tradicionalne pridelave, predelave in uporabe zelišč.
-
- Izvedba socioekonomske analize ciljnih skupin.
- Razvoj modula in priročnika za usposabljanja žensk na podeželju ter izvedba delavnice za krepitev njihove podjetniške zmogljivosti.
- Zbiranje in analiza podatkov o zeliščih, njihovih lastnostih ter o načinu njihove pridelave ter predelave.
- Praktična izvedba modela in vrednotenje rezultatov.
-
- Priprava tržne strategije z namenom spodbujanja trženja produktov (zelišč ter izdelkov iz njih) na lokalnem in regionalnem nivoju.
- Usposabljanje oseb iz ciljne skupine na področju tradicionalne pridelave, predelave, trženja ter prodaje produktov.
- Vzpostavitev zeliščnih vrtov z namenom osveščanja različnih ciljnih skupin (učenci, dijaki, obiskovalci, prebivalstvo s podeželja...) o pomenu pridelave, predelave in uporabe avtohtonih zelišč.
- Nabava laboratorijske opreme za analizo kvalitete sestavin različnih zelišč.
- Razvoj enega tradicionalnega produkta v vsaki sodelujoči regiji, ki je pripravljen iz lokalnih rastlin, zanj je izdelana strategija trženja in razvita posebna embalaža.
- Širjenje rezultatov projekta.
-
- Priprava je načrta širjenja rezultatov projekta.
- Razvoj posebne embalaže z označbo porekla za vsak tradicionalni produkt.
- Oblikovanje promocijskega videa z namenom širjenja tradicionalnih znanj o pridelavi, predelavi in uporabi zelišč.
Rezultati
- Priprava baze podatkov o zeliščih v zvezi s kulturno tradicijo.
- Priprava socialnoekonomske analize ciljne skupine.
- Razvoj programov in priročnikov za usposabljanje žensk na podeželju.
- Usposobitev 50 žensk na podeželju na področju podjetništva in trženja.
- Izdelava tržne strategije za trženje tipičnih produktov.
- Vzpostavitev 5 zeliščnih vrtov.
- Vzpostavitev laboratorija za analizo kvalitete sestavin zelišč.
- Razvoj 1 tradicionalnega produkta iz zelišč, za katerega je oblikovana posebna embalaža. Za produkt je pridobljen tudi certifikat.
- Oblikovanje promocijskega videa z namenom širjenja tradicionalnih znanj o pridelavi, predelavi in uporabi zelišč ter drugih promocijskih materialov.
Trajanje
3 leta; od maja 2011 do aprila 2014.
Vrednost
Skupna vrednost je 1.181.630 €, proračun za Fundacijo BiT Planota pa znaša 143.030 €.
Sofinanciranje iz programa Srednja Evropa je 85 %, lastna sredstva za tri leta znašajo 21.455 €.